domingo, noviembre 30, 2008

Cayeron ventas de Acción de Gracias en EE.UU.

Como muchos esperaban cayeron las ventas de Thanksgiving en EE.UU. a pesar de las fuertes inversiones en promoción de productos como el arándano. Analistas atribuyen ésta caída en el consumo de productos tradicionales a la crisis financiera que atraviesa el país del norte ya reconocida como la mas significativa desde la Gran Depresión.
Este es el informe del USDA sobre las ventas de productos frescos en Acción de Gracias clickear

National Retail Report - Nov. 28
Retailers wrapped up their Thanksgiving promotions by prominently featuring turkeys on the front page of their ads along with usual ingredients that make up the traditional holiday dinner. Many had extended their ad schedules to accommodate the holiday. Some retailers featured new advertisements with the Christmas holiday theme by promoting gift wrap, tree ornaments, and children’s gifts.

Overall fresh produce ad activity showed a decrease of nearly 10% this weekend corresponded to decreases in both fruits (4.5%) and vegetables (20%). The top 5 featured items accounted for about 40% of total ads. These were: sweet potatoes, grapes, celery, pineapples, and blueberries. Grapes, pineapple, and blueberries accounted for 47% of total fruit ads, and sweet potatoes and celery comprised 32% of vegetable ads.

1 comentario:

  1. Anónimo12:36 p.m.

    Compro plantas, cualquier variedad.

    Retiro en establecimiento.

    comproplantas@gmail.com

    Saludos.-

    ResponderEliminar

Participe y escriba aquí su comentario. Gracias